ایج (قسمت شانزدهم )

در بخش کتب و نشریه ها نیز شهرستان دین خود را نسبت منطقه ایج به حد کمال رسانده اند و این ظلم را به اوج خود می رساند که به نمونه هایی از آن اشاره می کنیم .در کتبی که در چند دهه به چاپ رسیده است شهرستان در پی ساختن تاریخی برای خود است تاریخی که وجود نداشته و یک تاریخ ساختگی برای هویت دادن به خود را در دستور کار قرار داده اند .

این حس حسادت را می توان د یکی از نشریات که نویسنده آن قاضی عضد الدین ایجی را که عالم و آدم او را می شناسند او را شیرازی معرفی کرده است و یا با تیتر بزرگ صفحه نخست نشریه کلمه ایج را بزرگ ایچ می آورند که به حساب خودشان معنی هیچ را آورده باشند و در اعماق فکرشان یعنی ایج هیچ نبوده است و در برخی جاهای دیگر قلعه هایی قدیمی برای خود متذکر می شوند و با استفاده از نفوذی که داشته اند در برخی از کتب تصحیح شده نیز نام آنها را آورده اند که در نسخه های خطی اصلا چنین قلعه هایی نیامده است و از همین جاست که هنوز نام دقیقی برای شهرستان نتوانسته اند پیدا کنند و دائما نام شهرستان در حال تغییر است و جالب این است که نامی که حدود چند دهه است که توسط فلان شخص انتخاب شد و مورد تصویب دولت رساندند به دنبال وجه تسمیه برای آن می گردند و آن تسمیه هم وجود ندارد و از قانون من در آوردی خودشان تبعیت می کنند .اما این را در نظر نمی گیرند که از قرن دهم هجری به قبل از آن اگر توانستند یک سند آورده شود که شهرستان وجود خارجی داشته است آن وقت به دنبال تسمیه برای آن بگردند .

وقتی سخن از این که ما روستا زاده هستیم و سختی کشیده ایم می شود منظور این گونه سختی ها است و این تقسیمات کشوری در این چهل سال گذشته و تقریبا تا دوره دهم مجلس شورای اسلامی سه بار تغییر پیدا می کند(((((((((((ادامه دارد )))))

گروه تحقیق تاریخ ایج فارس (مبین )